Bebat viert ‘Pachamama’, de nieuwe single van Slongs en plant bos aan per 100 streams

Per 100 streams van de nieuwe song plant Bebat een vierkante meter bos.

De nieuwe stem van The Voice Kids Vlaanderen is bekend en dat laat Bebat niet ongemerkt voorbijgaan. Gala Aliaj (15) won vrijdagavond deze editie van The Voice Kids en ter gelegenheid van die overwinning, combineerde DPG Media Advertising de boodschap van Bebat, het zangtalent van Slongs en de nieuwe stemvan The Voice Kids, Gala Aliaj. Samen creëerden ze het ideale partnership voor een hit in wording met slechts één doel: zorg dragen voor Moeder Aarde of ook wel ‘Pachamama’ genaamd. Om die boodschap nog extra kracht bij te zetten, zal Bebat per 100 streams van de song één vierkante meter bos planten om zo tot wel 2.500 m2 bos aan te planten. Dat komt overeen met bijna 7 tennisvelden of een olympisch zwembad! Bebat, Slongs en The Voice Kids slaan de handen in elkaar voor Moeder Aarde.

Bebat pakt uit met een unieke campagne, waarvoor ze de hulp krijgen van de Antwerpse rapster Slongs en The Voice Kids. Al 25 jaar geeft Bebat gebruikte batterijen een nieuw leven door ze in te zamelen, te sorteren en te recycleren. Omdat zowel Bebat en Slongs eenzelfde respect voor de natuur willen uitdragen, hebben ze naar aanleiding van The Voice Kids de handen in elkaar geslagen en samen de toekomstige tophit ‘Pachamama’ geschreven. Zo schenkt Bebat, samen met Slongs ook een extra kans aan de kersverse winnares, Gala Aliaj, die zo een eerste echte ervaring in de muziekindustrie opdoet.

Slongs: “Ik heb gekozen voor de samenwerking met Bebat omdat het een bedrijf is dat dezelfde filosofie uitdraagt als ikzelf. Ze zijn bezig met duurzame grondstoffen opnieuw te gebruiken, om zo de aarde minder te belasten. Als we zo’n boodschap dan meer gehoor kunnen geven in de vorm van een catchy song, dan verleen ik daar heel erg graag mijn stem aan.”

‘Pachamama’ in de praktijk

Niet toevallig is ‘Pachamama’ de titel van de nieuwe single van Slongs, in samenwerking met Bebat. De beat is aanstekelijk en aan de boodschap van duurzaam omspringen met de aarde zal dit najaar geen ontsnappen zijn, want door te luisteren en mee te zingen op ‘Pachamama’ plant je een stukje bos aan. In samenwerking met Natuurpunt organiseert Bebat namelijk een boomplanting op 21 november in Maldegem. Per 100 streams van ‘Pachamama’ tussen 11 september en 11 november, plant Bebat 1 m2 bos aan. Wie zei dat tuinieren niet dansbaar kan zijn?

Nele Peeters, Director Marketing, Operations & Innovation voor Bebat: “Slongs draagt dezelfde waarden en normen uit als wij met Bebat. Ze slaagt erin om op een heel mooie manier te vertalen wat wij willen vertellen. Bovendien laten we het er niet bij – zij het dan heel dansbare – woorden; samen met Natuurpunt organiseren we daarom een heuse boomplanting op 21 November. Per 100 streams planten we een stukje bos aan.”

Indien de actie 250.000 streams oplevert, dan wordt er een maximum van 2.500 m2 aan bos aangeplant. Dat komt overeen met bijna 7 tennisvelden of een olympisch zwembad. Hoe meer ‘Pachamama’ de komende weken dus weerklinkt in Vlaamse woonkamers, tijdens carpool karaoke of al dansend op Tiktok – er wordt trouwens een heuse “Pachamama-challenge” gelanceerd –, des te meer bomen worden er in november aangeplant. Laat je dus gerust gaan op deze aanstekelijke beat, maar hou het zoals gewoonlijk corona-proof. ​

Beluister ‘Pachamama’, de nieuwe single van Slongs met de winnares van The Voice Kids in samenwerking met Bebat hier.

Nele Peeters

Director Marketing, Operations & Innovation, Bebat

Bebat is een vereniging zonder winstoogmerk (vzw), opgericht in 1995 door de producenten van batterijen en zorgt ervoor dat bedrijven kunnen voldoen aan hun wettelijke aanvaardingsplicht. Bebat vzw staat in voor de inzameling, sortering, hergebruik en recyclage van gebruikte batterijen. Bebat vzw geeft ze een nieuw leven en behoort hiermee tot de wereldtop. In de meer dan 25.000 inzamelpunten over het volledige land kunnen gebruikte batterijen gratis worden gedeponeerd. In 2023 zamelde Bebat meer dan 3.900 ton batterijen in. De wereld van de batterijen verandert snel waardoor er steeds nieuwe toepassingen op de markt komen. Dankzij onze in house technische kennis en expertise bieden wij voor elke batterij: van de kleinste knoopcel tot de grootste industriële of EV-batterij een oplossing.