Breng je lege batterijen binnen en beleef een dag vol plezier in één van de Plopsa-parken!

Tienen, - Bebat lanceert tijdens de herfstvakantie – van 24 oktober tot en met 6 november 2022 een heuse inzamelcampagne in samenwerking met Plopsa. Daarbij roept ze alle pretparkbezoekers op om tijdens die periode zo veel mogelijk lege batterijen binnen te brengen in hun favoriete Plopsa-park in België. Per tien lege batterijen die ze weten te verzamelen, worden ze vervolgens beloond met een mooie korting op hun toegangsticket.

Een enthousiaste oproep aan alle Plopsa-bezoekers

Binnenkort betovert de halloweensfeer naar jaarlijkse gewoonte onze Belgische pretparken, en dat maakt van de herfstvakantie de uitgelezen periode om er met het hele gezin op uit te trekken. Dat heeft Bebat goed begrepen: van 24 oktober tot en met 6 november organiseert ze samen met Plopsa een grote inzamelcampagne. Het opzet: pretparkbezoekers, vaak jonge gezinnen met kleine kinderen, aansporen om op zoek te gaan naar de lege batterijen die thuis verscholen liggen en deze binnen te brengen aan de kassa van het desbetreffende Plopsa-park. De actie is geldig in heel België, in de volgende parken: Plopsaland De Panne, Plopsaqua De Panne, Plopsa Indoor Hasselt, Plopsa Coo, Plopsaqua Landen-Hannuit, Plopsa Station Antwerp.

Waarom deze actie? Gezinnen met kinderen zitten vaak op een schat aan verborgen batterijen: denk aan speelgoed, spelconsoles, fietslampjes, … Vaak liggen die stof te vergaren in een schuif of op zolder: een gemiddeld gezin heeft maar liefst 134 batterijen in huis, waarvan er 31 leeg zijn. Deze actie is dus het ideale moment om die lege batterijen even op te snorren en met een klein gebaar iets groots te doen voor de natuur: je krijgt niet alleen een mooie korting, per 1.000 kg ingezamelde batterijen plant Bebat nog eens 100m2 bos via Natuurpunt en Natagora.

Sebastien Momerency, Marketing, Sales & Creative Director van Plopsa kijkt er alvast naar uit om alle bezoekers met ingezamelde batterijen te verwelkomen:

“We zijn heel blij dat we via deze leuke inzamelactie met Bebat ook onze Plopsa-fans kunnen aansporen om hun lege batterijen te verzamelen. We verwachten, net zoals elk jaar, veel bezoekers tijdens de herfstvakantie en zijn alvast hoopvol dat ze massaal op zoek zijn gegaan naar de verborgen schatten bij hen thuis.”

Bebat zoekt steeds naar nieuwe manieren om kinderen te stimuleren bewust met lege batterijen bezig te zijn.

“We roepen klein en groot op om op zoek te gaan naar lege batterijen. We weten dat er maar liefst 47 apparaten met batterijen te vinden zijn bij gezinnen met kinderen en net daarom is die doelgroep zo’n ideale match voor deze inzamelactie van Bebat. ​ Op die manier kan een klein gebaar voor het milieu garant staan voor een moment van plezier. Bebat wenst de kinderen veel succes met hun speurtocht!”, aldus Fatima Boudjaoui, woordvoerder bij Bebat.

Woordvoerder, Bebat

Bebat is een vereniging zonder winstoogmerk (vzw), opgericht in 1995 door de producenten van batterijen en zorgt ervoor dat bedrijven kunnen voldoen aan hun wettelijke aanvaardingsplicht. Bebat vzw staat in voor de inzameling, sortering en recyclage. Bebat vzw geeft gebruikte batterijen een nieuw leven en behoort hiermee tot de wereldtop. In de meer dan 24.000 inzamelpunten over het volledige land kunnen gebruikte batterijen gratis worden gedeponeerd. In 2022 zamelde Bebat meer dan 3.700 ton batterijen in. De wereld van de batterijen verandert snel waardoor er steeds nieuwe toepassingen op de markt komen. Dankzij onze in house technische kennis en expertise bieden wij voor elke batterij een oplossing. Over de laatste jaren heeft Bebat reeds duizenden batterijen van elektrische voertuigen (EV) opgehaald en laten recycleren door de beste recyclagefirma’s in België en Europa.